Hell Oyun
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bioshock

Aşağa gitmek

Bioshock                   Empty Bioshock

Mesaj  Kira Ptsi Kas. 08, 2010 5:41 pm

BIOSHOCK

Bioshock                   Bioshock_game

Sizce bir oyunda en gerekli özellik ne olmalıdır? İyi grafikler mi? Harika bir oynanabilirlik mi? Ya da olağanüstü bir hikaye belki?.. Aslında bunların hepsinin birleştiği bir oyun olsa böyle çelişki dolu bir soruya da gerek kalmazdıdeğil mi? Fakat hepimizin bildiği gibi bu özellikleri kapsayan bir çerçeve sürekli bizlere sunulmuyor. Yine de uzun zamandır bu güzellikleri en ince ayrıntılarına kadar birleştirilip hazırlanmış bir oyun var ki, adını nasıl duyarsak duyalım, onu nerede görürsek görelim aklımız yerinden çıkacak gibi oluyor. Evet, sizin de tahmin ettiğiniz üzere burada, daha doğrusu bu yazıda toplanmamızın asıl sebebi oyun dünyasına adeta bomba gibi düşen "Bioshock".
Bioshock, uzun bir beklemenin ardından karşımıza çıkarak bizlerden geçmişe dair bildiğimiz tüm FPS'leri unutmamızı istemekte. Aslında haklı da, çünkü artık tamamen size ait ve aynı şekilde tamamen sizin hareketlerinize göre şekil alan bir oyun var karşınızda. Elbette inanılmaz görsel efektler eşliği ile. Artık perdeleri kaldırıp sahneyi inceleme vakti geldi, bakalım Bioshock bizlere nasıl bir şov hazırlamış!

Hemen önce şunu belirtmeliyim ki, Bioshock'u sıradan bir FPS olarak adlandırmamız oldukça yanlış olacaktır. Çünkü Bioshock oyuncuya unutamayacağı devasa bir deneyim sunmakta. Oynandığı anda daha iyi hissedilebilecek bir duyguya sahip olan Bioshock, bir oyunda bulunması gereken tüm imkânları birleştirmeyi başararak çıkıyor karşımıza. Bu yüzden sıradan bir konu, grafik ve oynanabilirlik geçişleri bekliyorsanız, yanılıyorsunuz demektir.

Welcome To Rapture

"They told me, son… you are special, you were born to do great things... And you know what? They will right!..."

Bioshock, ufak bir intro aracılığı ile geçirdiğimiz uçak kazasından zar zor yüzeye cıkarak derin ve korku dolu bir nefes almamız ile başlıyor. Hemen kendimizi toparlayıp karşımızda duran devasa deniz fenerine yüzüp oyunda belki de yapacağımız en büyük hata ve aynı zamanda serüvenimizin başlayacağı "Rapture" şehrine ilk adımlarımızı atıyoruz. Elbette sular altında bir şehir çoğunuza ilginç gelmekte ve mantıklı bir açıklaması olmasını dilemektesiniz. Rapture, İkinci Dünya Savaşı’nın ardından gelen tüm acıların ve tehlikelerin uzak durması ve engellenmesi, kısacası daha mutlu bir hayat dileği ile okyanusun dibine inşa edilmiş ve içinde çeşitli üst düzey insanların yaşadığı bir şehir. Elbette bu en masum açıklaması… insanların bu duygulardan kaçması sonsuza dek onlar olmadan yaşayabilecekleri anlamına gelmiyor elbette. Hem insanların yapmaya devam ettikleri hatalar, hem de yolunda gitmeyen biyolojik deneyler, Rapture şehrinin tüm güzelliğini almış ve yerine cehennemden farksız bir ortam bırakmıştır. Biz ise bu cehennemin tam ortasına düşüyoruz. Şehre attığımız ilk adımdan sonra bir şeylerin ters gittiğini anlayınca plânlarımızda alt üst oluyor elbette. Artık kurtarılma konusunu bir kenara bırakıp Rapture şehrinin karanlık koridorlarında hayatta kalma çabalarımız, bizleri harika(!) bir maceraya sürükleyecek. Rapture, elbette eskisi gibi değildir… her koridor, her oda, her mekân, kısacası adım attığınız her yer bambaşka bir korkuya ve gerçeğe ev sahipliği yapıyor. Yolunuzda sizlere bir şey anlatmaya çalışan umutsuz hayaletler ve tam anlamı ile benliklerini yitirmiş insanlar sizleri Rapture şehrinin tüm çaresizliğine ortak edecek. Atmosfer ise en son dert etmeniz gereken şey olacak ki, hiçbir şekilde sırıtmıyor. Çevre tasarımları, okyanusun derinliğine açılan camlar, kaza sonucu başlamış su sızıntıları, yosunlar ve daha sayamadığım çoğu detay sizleri kendisine kilitleyecek.
Elbette böyle inanılmaz bir facianın bir de sorumlusu var doğal olarak. Andrew Ryan adındaki bu kişi aslında kötünün iyi hâli şeklinde sıfatlandırılabilecek birisi. Yaptıkları ve hala yapmakta olduğu şeyler, Rapture şehrinin adım adım sona yaklaşmasına sebep oluyor. Bu durumdan dolayı, bir an önce sırları çözüp bu şehirden çıkma planımızı oluşturmakta. Rapture şehrinde elbette çok anormallik bulunmakta, bunlar hem avantaj hem de dezavantaj olarak çıkıyor karşımıza. Öyle ki "Adam" adında bir madde şehrin en büyük gücünü oluşturuyor. Siz Adam'dan yararlanma hakkına sahipsiniz, ama düşmanlarınız da yararlanmıyor değil bu güçten. Adam bize bazı doğaüstü güçler sunuyor. Bioshock'ta bu güçlere kısaca Plasmid deniyor. Plasmid’ler karşımıza 5 farklı güç olarak çıkıyor:

Electrobolt: Oyunda çoğu yerde hayatınızı kurtarabilecek bir özellik olan Electrobolt, düşmana kısa süreli elektrik şoku vermenize yarıyor. Eğer düşman su içerisinde ise sizin için keyifli anlar var demektir. Ayrıca sigortaları bozulmuş kapılardan geçme şansı da sunuyor.

Telekinesis: Telekinezi gücü oldukça avantajlı bir seçenek. Düşmandan size fırlatılan bomba, eşya gibi maddeleri geri gönderme hakkına sahip olmanızı sağlamakla beraber, kapı veya koridor önünde çeşitli bulunan engelleri kaldırmanıza da yarıyor.

Incinerate: Bu güç düşmanınızı tek harekette alevler eşliğinde kızartmanıza yarıyor. Düşmanlar yanadursun, siz de önünde buz biriktirmiş kapıları açın, ya…

Winter Blast: Oldukça etkili bir güç. Yine tek harekette, düşmanınızı dondurmanıza yardımcı oluyor. Ve istediğiniz silah ile onu paramparça edebiliyorsunuz. Fakat dikkat edin dondurulan düşmanın üstünü arama gibi bir lükse sahip değilsiniz.

Security Bullseye: Kullanışlı bir güvenlik ve gizlilik gücü. Bu güç sayesinde düşmanlar tarafından daha az dikkat çekmekle beraber gizli kameralar size pek sorun çıkarmıyor.

Plasmid’ler bunlarla sınırlı, ama gerçekten oyunda büyük önem taşıyorlar. Elbette Gene Bank başlığı altında sadece plasmid’ler bulunmuyor. Aynı kategoride bulunan başka özellikler de mevcut:

Physical Tonics: Fiziksel özelliklerinize hükmeden bir özellik. Bu çatı altında sağlığınızı, gücünüzü, kısacası fiziksel durumlarınızı güçlendirmeniz söz konusu.

Engineering Tonics: Oyunda karşınıza çıkan çeşitli slot makinelerini, güvenlik kameralarını hacklemekte ve kapıların kilitlerini açmakta yardımcı olan bir özellik.

Combat Tonics: Savaş yeteneklerinizi geliştirebileceğiniz bir özellik. Karakterinizi güçlendirmeye yönelik imkânlar sunuyor.

Oyunda Gene Bank sıfatı altındaki tüm seçeneklerden bahsettik. Elbette olmazsa olmaz cok hoş bir silah menüsü de mevcut fakat ondan bahsetmeden önce başka şeylere değinelim. Bioshock, oyun boyunca bizlere yapılacak pek çok şey hazırlamış durumda. Örneğin öldürdüğünüz düşmanların üstünü arayarak sahip olacağınız paralar ile karşınıza çıkacak slot makinelerinden alışveriş yapmanız mümkün. Yine bu makineleri hacklemeyi başarırsanız, tüm item seçeneklerinde bir ucuzlama fark ediliyor. Ayrıca plasmid’lerinizi seçme amaçlı kullanılan diğer makinelerde oyunda mevcut. Orada güçlerinizi istediğiniz şekilde seçip sıraya koyabiliyorsunuz. Elbette unutulmaz upgrade seçeneklerimiz Bioshock'ta da karşımıza çıkmış. Örneğin başlarda sadece iki plasmid taşıyabilirken, sonraları karakter geliştikçe fazladan güç seçenekleri açılıyor. Oyunda, sadece özel güçler değil, silahlar da yardımınıza koşuyor. Magnum, Shotgun, Granade Launcher ve efsanevî Tommy Gun silahlarımız arasında. Elbette çeşitli ve Rapture’a ait anormal biyolojik silahlar da yok değil. Oyunda tüm silahlarınıza ek parçalar takarak güçlendirme hakkına sahipsiniz. Her silahın üç farklı mermi seçeneği var. Örneğin, ilk basta shotgun için normal mermiler bulurken, ilerledikçe elektrik ve patlayıcı güce sahip diğer mermi seçenekleri karşımıza çıkıyor.

Şu ana kadar genel oynanabilirlik üzerine bilgi verdim, sıra geldi oyunun diğer yüzüne. Konuya istediğiniz gibi hâkim olabilirsiniz demiştim… oyunda hepinizin dikkatini çeken bir ikili söz konusu "Big Daddy" ve "Little Sister". Öncelikle bu olaya bir açıklılık getirelim. Little Sisters'lar Rapture'ın belki de en önemli canlılarından biri. Onlar tam anlamı ile Adam maddesine bulaşmış çocuklar. Bu da onları önemli kılıyor. Ve Big Daddy'ler de ne olursa olsun onları korumakla görevli. Aralarında duygusal bir yakınlık yok değil elbette. Eğer onları dikkatle izlerseniz küçük kızların bu devasa karakterlere bile naz yapıp çeşitli şeyler yüzünden tartıştığını ve Big Daddy'lerin bu durum üzerine çaresiz hareketleri sizleri çok eğlendirecek. Elbette bu işin komik yanı, Little Sister önemli bir canlı demiştik. Ona kötü niyetle yaklaşabilecek diğer canlıların başına gelenler bol bol gösteriliyor bizlere. Açıkçası çok hoş olduğu söylenemez. Fakat Big Daddy gördüğünü katleden psikopat yaradılışlı bir şey değil. Eğer onun için tehlike oluşturursanız ya da küçük kız kardeşler bizden korkarsa önümüze geçip bizi uyarıyor. Eğer geri çekilip bir yerde sinersek, her şey eskisi gibi; fakat uyarıyı es geçip ona saldırmaya başlarsak, o dev ağır yaratık inanılmaz bir hız ve güç ile saldırıyor tabii. Bazı bölümlerde zorunlu bir biçimde küçük kız kardeşlere ulaşmak zorunda olduğumuz için onlarla kapışmamız söz konusu. Bu gibi durumlarda stratejinizi iyi belirlemezseniz, üzgünüm ama, sonunda hüsranla karşılaşırsınız. Ayrıca onları yok edince küçükler ağlamaya başlıyor ve yardımsız duruma geliyorlar. İşte bu durumda Harvest ve Save şeklinde 2 seçeneğiniz oluşuyor. Harvest ile küçük kız kardeşi öldürüp güç puanı alabilir Save ile onu kurtarıp Adam paralarınızı çoğaltarak upgrade makinelerinden bir şeyler satın alabilirsiniz, seçim sizin. Fakat bu durumun oyunun gidişatını etkilediğini unutmayın.

Oyundaki yapay zeka uzundur kendisini belli eder olmuştu. Nitekim gerçekten de yapay zeka Bioshock'ta bir başka. Düşmanlarınız ölüme yaklaştıkça savaştan vazgeçip kaçabiliyorlar. Veya ellerinde bir şey kalmayınca çeşitli çığlıklar ile üstünüze çullanıyor. Oyunda strateji yapmanız gerektiğinden bahsetmiştik. Bunlar bir saldırı sırasında neler yapmanızla ilgili elbette. Eğer yeniliklere karşı eski kafalı bir FPS'ci iseniz vur ve geç taktiği sizin için en ideali olmakla beraber, "Hayır böyle bir oyun yüz yılda bir gelir, her şekilde oynarım!" diyorsanız fazlası ile savaş seçeneğiniz var demektir. Su içinde duran düşmanlara mermi yağdırmak yerine tek bir elektrik atışı ile canlarını okuyabilir ya da güvenlik makinelerini hackleyerek üstlerine salabilirsiniz. Bunlar az mı geldi? Öyleyse Angry gücünüz ile düşmanlarınızı birbirlerine kırdırabilir veya ucubeleri direkt Big Daddy'lerin üstlerine salabilirsiniz, seçim yine sizin. Bunların dışında etraftaki tüp, varil vs. patlayıcılarını tutup fırlatmanız da mantıklı bir hareket olacaktır. Oyunun geniş mi geniş bir harita sistemi var. Tabii bu sözümden dolayı bol bol haritaya ihtiyaç duyacağınızı sanmayın çünkü o kadar iyi ezber ettiriyor ki mekânlar kendilerini, haritaya hiç gerek kalmıyor. Ne yapacağınızı şaşırdığınız vakitte de bir yön göstergesi size yardımcı oluyor. Ayrıca ilerlediğiniz gerilim dolu dakikalarda karşınıza belli aralıklarda Ryan'in kadrosundaki kişiler Boss niteliğinde çıkıyor ve teke tek dövüş eğlencesini yaşıyorsunuz. Elbette hepsi birer ucube şeklinde geliyorlar. Açıkçası gerilim ve korku duygusu oyunun bazı bölümlerinde çok iyi ayarlanmış. Bazı gölgeler, etrafta koşuştururken gelen ağlama sesleri ya da derin konuşmalar sizleri geriyor. Açıkçası muayene odasında aldığım ses kaydını dinledikten sonra arkamı döndüğümde önümde duran ucube gibi =). Onun dışında sırları sadece katlederek çözmüyoruz, sürekli ses kayıtları toplamamız söz konusu, ve onları dinledikçe bazı sorular yanıt buluyor. Oyunda, elbette geçmiş dönemlerin hissini vermek her oyunda görülebilecek bir şey değil fakat Bioshock, o dönemi tüm görselliği ve duygusu ile yansıtmş. Ceset dolu odalarda çalan klasik müzikler binaların dış taraflarındaki neon tabelalar bunların hepsi sizleri büyülüyor. Özellikle okyanusun boğuk sesi acı dolu bağrışmalarla bütünleşince unutulmaz bir oyun şöleni çıkıyor karşımıza.

Bioshock verdiği sözleri tutan bir oyun. İlk başta bize ne gösterdi ise şu anda her şeyin kat kat iyisini elde etmiş durumda. Beklenen zamanı, gösterilen ilgi ve sevgiyi hak eden bir oyun. Unutulmaz yapısı ve uzun zaman sonra aranan tüm güzellikleri içinde birleştirerek bize sunması ile kolay kolay unutulanlar listesine girmeyeceğini de kanıtlıyor Bioshock.


Önerilen Sistem
CPU: Intel Core 2 Duo processor
System RAM: 2GB
Video card: DX9: Direct X 9.0c compliant video card with 512MB RAM (NVIDIA GeForce 7900 GT or better)
DX10: NVIDIA GeForce 8600 or better
Sound Card: Sound Blaster® X-Fi� series (Optimized for use with Creative Labs EAX ADVANCED HD 4.0 or EAX ADVANCED HD 5.0 compatible sound cards)

En Düşük Sistem
CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor
System RAM: 1GB
Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).
Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card
Hard disc space: 8GB free space




[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kira
Kira
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 16
Karizma : 2147483647
Kayıt tarihi : 23/06/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz